Geniálny marketingový ťah – strácať klientov!

Autor: Miroslav Bulejčík | 11.2.2011 o 12:40 | Karma článku: 21,18 | Prečítané:  5053x

Už ani neviem, či som bežný zákazník. Jem, čo mi chutí, sledujem zľavy, čítam príbalové letáky a porovnávam ich s podobnými produktmi, všímam si dizajn, vôňu, dátum spotreby. Zaujímam sa o doplnkové služby, úsmev predavačov, pozáručný servis, ale hlavne ochotu odpovedať na moje, nie vždy „k veci“ otázky. Mám svoje overené obchody a som rád, keď na mňa obchodníci netlačia. Preto nechápem, prečo sa niektoré reťazce, začínajú správať k svojím zákazníkom v tomto konkurenčnom a „krízovom“ čase ako ku negramotným.

Moja negatívna skúsenosť je z hypermarketu TESCO v Nitre. Chodievam sem už niekoľko rokov. Poznám to tu naspamäť. Niekedy urobím menší, inokedy väčší nákup. Ale mám pocit, že v poslednom ½ roku tu ide všetko dolu vodou. Porozhadzované regály, špina na podlahe, chýbajúci tovar... Možno je to zmenou manažmentu, nízkymi platmi zamestnancov a možno nastal nejaký „komunikačný zádrhel“, alebo skúšajú nový, geniálny marketingový ťah! A práve v tom to je. Skoro na každej cenovke je stará a nová cena, aby bolo vidieť aké gesto pre nás obchod robí, akú jedinečnú zľavu nám ponúka! Že daný produkt je lacnejší o 10%, 20%, 30%, 50%... Lákajú nás zľavami, mysliac si, že len to na nás platí. Napríklad Actimel, štyri kusy, som dlho kupoval za 1,49 eura. A po novom tam stálo 1,79 eura a to zo zľavou 10% z ceny 1,99. A tak som urobil jednoduché riešenie, nezobral som ho do košíka. Viem pochopiť „určité“ zdražovanie, ale nie zavádzanie zákazníka! Povedal som si, keď som nekúpil Actimel, idem si vybrať niečo zľavnené, čo má zvyčajne dátum spotreby v ten deň. Už na mňa svietila zľava 30% z 2,55 eura na 1,76 eura. Boli to talianske plnené cestoviny, už sa mi na ne zbiehali slinky. Ale nedalo mi to, dátum spotreby bol až o týždeň neskôr. Už som ich kládol do košíka, keď som si všimol, že veľká červená ceduľka pod sebou skrýva starú, pôvodnú. Odsunul som ju a na moje počudovanie tam bola cena 1,76 eura. Okamžite som cestoviny vrátil naspäť. Urobili by zo mňa „blbca“, opäť. Do tretice všetko dobré. Neďaleko bola zľava až 50% na lososa. Cena po novom 2,95 eura za 100 gramov zo starej ceny 5,90. Dátum spotreby bol v ten deň. Pomyslel som si, že hádam tu nebudú zavádzať, alebo budú radšej riskovať, že to nikto nekúpi a vyhodia to? Ako veľmi som sa mýlil, keď som odsunul červenú cenovku. Pod ňou bola pôvodná cena 2,95 eura! A nakoľko som ako študent brigádoval v rôznych obchodoch, porovnal som i čiarový kód. Súhlasil! Nebolo pochýb, v tomto TESCU zaviedli nové marketingové finty na získavanie klientov, pardon, strácanie klientov. Táto moja skúsenosť bola spred mesiaca. A čo myslíte, nastala náprava? Vôbec nie. Pred dvoma týždňami a predvčerom to isté! Nuž rozhodol som sa navštíviť iné predajne, veď ich je v Nitre ako húb po daždi!
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?