reklama

Prvé dojmy s novým Hyundai i40

Pri prvom testovanom Hyundai ix35 ma nazvali mafiánom. Asi preto, že bolo čiernej farby s čiernymi sklami. Babička to vystihla, „nesnaž sa ich pochopiť, každý má svoj pohľad a kde ťa zaradia, neovplyvníš“. Druhé auto Hyundai i30 vyzerá „ľudovo“. A tak som zostal nepovšimnutý ako otec, ktorý si vybral rodinné autíčko. Ale čo povedia ľudia na nový Hyundai i40 (obr. 1)?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

1. Hyundai i40 1.6 GDI 6MT Style.
Pekne po poriadku.

Keď som dostal na testovanie Hyundai i40 1.6 GDI 6MT Style, povedal som si, že sa tentoraz zameriam na prvý dojem.
Nebudem nikomu nič vysvetľovať, len ticho počúvať a pozorovať reakcie.

Ja.
Môj prvý dojem pri preberaní, „toto auto má nadčasový „face“ (obr. 2) a je dlhé, mimoriadne dlhé“.
Ešte šťastie, že malo zadné parkovacie senzory, nebyť ich, určite by som ťukol.
A uznajte, takýto „bourák“ si škrabnúť kvôli „dĺžke“, je nemysliteľné.

2. Nadčasový „face“.
Murár.
Na druhý deň sme šli s kolegom kontrolovať stavbu.
Zaparkoval som neďaleko, aby bol voľný prístup do dvora.
Očakávali sme dodávku materiálu.
Zbadal ho murár, „komu patrí?“ Spýtal sa ma.
Keď som neodpovedal, „je pekné, takéto auto si kúpim, keď budem veľký, na toto sa už oplatí zarobiť, v dedine by mi ho všetci závideli“.

Rómsky spoluobčan (asi) z Košíc.
Na parkovisku pred hypermaketom v Nitre ma zastavil rómsky spoluobčan predávajúci, podľa neho pravé „rolexky“ zo Švajčiarska, vyhliadol si ma a dúfal, že jeho „finty“ budú účinkovať. Celou cestou k autu mi tvrdil, že ho oklamal nejaký Čech a potrebuje peniaze do Košíc, preto tieto „ pravé rolexky“ dáva zadarmo, chce len na cestu na Východ.
Sranda bola, že vôbec nemal východniarsky prízvuk.
Keď zbadal, že bez kľúča otváram Hyundai i40, „toto je Vaše“?
„Vy sa máte, ste za vodou“ a hodil mi na zadné sedadlo holiaci strojček a ďalšie „rolexky“, dúfajúc, že vytiahnem „bubáky“.
Bol poriadne šokovaný, keď som mu všetko vrátil naspäť s poďakovaním, že hodinky mám a strojček nepotrebujem.
Iba zahrešil, že „ďalší nafúkaný blavák“.

Pán pred kostolom.
Stál som pri aute a čakal na manželku, ktorá sa rozprávala s kolegyňou.
Z kostola vyšiel starší pán a namieril si to ku mne.
„Je to Vaše auto, nový Hyundai i40, že“?
„Dávajú ho v reklame, má peknú modrú farbu, je priestorné“?
Keď som mu vysvetlil, že ho len testujem, stihol mi rozpovedať o svojom starom „kombičku“ ako s manželkou precestovali celú Európu, aby som sa nebál, že sme mladí a nech si užívame život a že s takýmto autom, bude radosť cestovať.
Milý pán.

Deti zo školy.
Viete, kto vie úprimne prejaviť svoju radosť a zvedavosť?
Deti.
Pozrite sa, ako „prešustrovali“ Hyundai i40.
Doslova ho preliezli od volantu, cez zadné sedadlá až po kufor (obr. 3, 4, 5, 6, 7, 8).
Musel som im ukázať ako sa sťahujú okná, kde sa podela klasická ručná brzda, načo slúži tempomat, kde sa ovládajú svetlá, čo je to palubný počítač, prečo bliká táto kontrolka, ako sa dajú nastaviť sedadlá, kde sú schované airbagy, ako sa spustí rádio, koľko má reproduktorov a samozrejme, pri odchode som musel zatrúbiť a zakývať na rozlúčku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Hyundai a deti.

4. Deti „prešustrovali“ Hyundai i40 veľmi radi.

5. Som zvedavý, aké osobnosti z nich vyrastú.

6. Nechal som im voľnosť v objavovaní.

7. Neposlušné deti vedia, kde majú svoje miesto.

8. Z inej galaxie.
Prvý dojem je veľmi dôležitý a mnohokrát mu dáme za pravdu.
Ak je kladný, tešíme sa na bližšie spoznávanie.
Ak nie, je ťažké presviedčať o opaku.

Druhý dojem.
Pre zaneprázdnenosť som nový Hyundai i40 testoval len necelý týždeň.
Počas neho som najazdil 700 km, čo je pri 70 litrovej nádrži malina.
Priemerná kombinovaná spotreba počas testu bola 8,1 litra.
Je to o 1,5 litra viac, ako je uvádzaná výrobcom.
Pre správnosť však treba uviesť, že cca 250 km bolo najazdených v meste a zvyšných 450 km na našich „kvalitných“ medzimestských cestách.

Objem motora 1,6 GDi, výkon 99 kW, prevodovka 6-stupňová manuálna, hmotnosť cca 1500 kg.
Šoférov, ktorí milujú predbiehanie kamiónov a ostatných účastníkov cestnej premávky, musím sklamať, tento motor na to nestačí. Je určený pre „pohoďákov“, ktorí jazdia bezpečne, nikam sa neponáhľajú a vychutnávajú si pôžitok z jazdy.
Apropo pôžitok z jazdy musím vyzdvihnúť.
Nízko položené ťažisko sa rovná perfektná stabilita, hlavne v lomených zákrutách.

Dĺžka auta je úctyhodných 4770 mm a v kombinácii s nízkym, aerodynamickým podvozkom zaručí, že sa tu budete cítiť ako v lietadle.
I keď sa to na prvý pohľad nebude zdať, je tu dostatok priestoru pre všetkých na „palube“. Tento pocit je ešte umocnený kruhovitým „interiérom“.
Pre tých, ktorí radi parkujú na obrubníkoch, chodníkoch, prípadne „závodia“ v podzemných garážach nákupných centier, nerobte to.
Mimoriadna dĺžka auta a tým väčšia vzdialenosť kolies, v kombinácii s nízkym podvozkom spôsobuje, že si spodok svojho autíčka nepríjemne poškriabete.
Tento „srdcervúci výkrik“ Vám nedá spávať, pretože Hyundai i40 je už členom Vašej rodiny.

Hyundai i40 je odhlučnený.
Keď z neho vystúpite, doslova vás „omráčia“ okolité nepríjemné zvuky.

Zadné parkovacie senzory sú nevyhnutnosť.
Nebyť ich, pár krát by som ťukol.

A teraz pozor, toto ma dostalo.
Samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo a automatické svetlomety so svetelným senzorom.
Poznáte to, šoférujete večer a za vami idúce auto Vás osvetľuje v spätnom zrkadle.
Toto sa v Hyundai i40 nestane.
Zrkadlo sa samo zafarbí do zelena a vy jasne vidíte auto, ktoré je „na Vás nalepené“, ale vôbec Vás neosvetľuje. Už nikdy nebudete nervózny z agresívneho vodiča.
A čo takto parkovanie v podzemnej garáži, jazda v noci v hustom lese, modlíte sa, aby nevyskočil zajac alebo srnka.
Pozeráte ako „rarášik“, oči máte unavené, Vaše reakcie sa oslabujú, ste unavený. Ešteže máte svetelný senzor, ktorý okamžite vyhodnotí, a svetlá sami zareagujú intenzitou osvetlenia.
Je jedno, či idete do zákruty alebo hore kopcom.
A čo je geniálne, vidíte nielen pred autom, ale aj po oboch stranách vtedy, keď to najviac potrebujete.
Tu som pánom situácie ja.

Cena testovaného auta Hyundai i40 je 24.486,- EUR.
Je to na zvážení. Každému vyhovuje niečo iné.
Ale rozhodne odporúčam vyskúšať si a ... ktovie, možno Vás chytí za srdce.

A teraz na rovinu, ktoré z testovaných áut Hyundai ix35, Hyundai i30 alebo Hyundai i40 by som si kúpil?
U mňa jednoznačne vyhráva Hyundai ix35 .

Miroslav Bulejčík

Miroslav Bulejčík

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  0x

P.S.: Ďakujem všetkým blogerom a diskutujúcim za ich príspevky. Pozitívne mi vyčaria úsmev na tvári a negatívne? Tie ma naštartujú k ďalšej činnosti :-). www.helpinvest.eu Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoviedkySúkromnéNezaradenéPolitikaVedaMédiáPoézia a próza

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu