reklama

Ján Pavol II., Človek, ktorý tu zostal

Sú ľudia, ktorí zostanú v mysli naveky. Neviete prečo sa práve oni, ich názory, postoje, myšlienky, slová, skutky... vryli do Vašej pamäti. Ako je možné, že v čase osobnej krízy, si spomeniete na úsmev, ktorý pohladil Vašu dušu? A Vy ste, aspoň na chvíľu, pocítili „božský“ pokoj. Je tomu už 16 rokov, kedy sa pápež Ján Pavol II., 30.06.1995 v Nitre na mňa usmial.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

V tom čase som bol tínedžer, „šialene zamilovaný“, ktorý hľadal svoju osobnosť a zároveň odmietal zodpovednosť za svoje činy.Oblečený v skautskej uniforme, som sa dostal do sekcie, z ktorej bolo „doslova“ na skok do uličky, kadiaľ mal ísť papamobil s pápežom. Priznám sa, nebol som v takej eufórii ako ostatní, tlačiaci sa k páske, aby mohli vidieť pápeža Jána Pavla II. zblízka. Môj „dospievajúci“ rozum, v tom čase ešte nebol schopný pochopiť „veľkosť jednoduchosti“ človeka, ktorý práve prichádzal ani nie dva metre od do mňa. Celkom zreteľne som uvidel pápeža Jána Pavla II.. Jeho chorobou zmietané telo vykazovalo známky únavy, ale i napriek tomu žehnal všetkým naokolo. Neviem, či to bol osud, ale nachvíľu sa naše pohľady stretli. V tých očiach bola sila a úsmev, ktorý ma doslova zhypnotizoval a upokojil. Akoby sa v pár sekundách zastavil čas.Vtedy som pochopil, že život dospelého človeka je o hľadaní zodpovednosti k sebe samému a k svojim blížnym. A bude to „boj“ na celý život!A nakoľko my, Slováci, máme problém pri hľadaní svojej identity, budem citovať úryvok z originálneho textu kázne Jána Pavla II., z roku 1995 v Nitre, ktorý sa mi dostal do rúk. A možno tento konkrétny text držal i samotný pápež.„Nezamieňajte si slobodu s individualizmom. Nejestvuje opravdivá sloboda bez lásky k iným. Kresťania žijú slobodu ako službu v presvedčení, že od toho závisí rozvoj pravej civilizácie v Európe a na celom svete. Svätý Cyril a Metod s nasadením života odmietli podriadiť vieru mocenským záujmom. Viera vždy chráni pravú slobodu a odsudzuje fyzické i morálne otroctvo. Fyzické otroctvo je viditeľnejšie ako morálne, ale morálne otroctvo nie je o nič menej nebezpečné. Jestvuje totiž otroctvo spôsobené inými a otroctvo, ktoré si človek zapríčiňuje sám. Mládež Slovenska, majte vždy otvorené oči! Nedajte sa opantať ideológiou falošnej slobody, ktorá v mene zdanlivého šťastia šíri indiferentizmus a relativizmus a tým pozbavuje svedomie hodnôt, ktoré dávajú životu zmysel. Podobne ani na sociálnej rovine neslobodno zamieňať slobodu s nacionalizmom. Rozdielnosť kultúr je bohatstvo, ktoré treba spravovať vo veľkej vzájomnej úcte a v opravdivej spolupráci. Odvrhnite každé pokušenie násilia a rasizmu. Buďte tvorcami pokoja, dialógu a solidarity.“„Kopeček plný oveček“. Tak zvolal Ján Pavol II. počas svojho príhovoru na letisku v Nitre. Tento výrok je jednoduchý a zároveň tak silný! Obsahuje v sebe vieru v lepšie zajtrajšky. A človek, ktorý zostal v mojom srdci v to veril!

Miroslav Bulejčík

Miroslav Bulejčík

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  0x

P.S.: Ďakujem všetkým blogerom a diskutujúcim za ich príspevky. Pozitívne mi vyčaria úsmev na tvári a negatívne? Tie ma naštartujú k ďalšej činnosti :-). www.helpinvest.eu Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoviedkySúkromnéNezaradenéPolitikaVedaMédiáPoézia a próza

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu