reklama

Vážme si chleba, je v ňom múdrosť našich predkov

Milujem chuť čerstvého, voňavého chleba. Najradšej mám, keď je priamo z pece, ešte teplý, vystavený na čistých drevených poličkách. Nie pohádzaný halabala, ale pekne poukladaný. S gráciou, noblesou a cťou, aká tomuto pokrmu prislúcha. Podídem bližšie a zachytávam všetky jeho jedinečné zložky. Vtedy ma nezastaví nik a prv než prídem domov, ubudne aspoň štvrtina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Už to nie je ako kedysi. Ak mi chlieb spadne na zem, ofúknem ho, pobozkám a poprosím o prepáčenie. Tak ma to učila babka. „Je to pokrm, ktorý sa dorába ťažko, musíš si ho vážiť. Krajec chleba ťa nasýti, dá ti silu a budeš múdrejší. Nezabúdaj na to.“Dnes v rukách detí vidíte sladkosti, keksíky, burgre, pizzu... Chlebík len málokedy. A ak áno, schovávajú ho, aby ich ostatní „nedajbože“ nevideli. Hanbia sa za to, že s „lacným chlebom“ – desiatou nebudú in. A aj mnohí dospelí, aby radšej vysvetlili svojím ratolestiam tajomstvo dobrého a kvalitného chleba, kupujú drahé a mnohokrát nezdravé produkty. Minule som vyšiel z obchodu. Ovešaný taškami, ale spokojný. Kúpil som si a dal nakrájať čerstvý, konzumný chleba.Nevydržal som. Vytiahol krajec a začal jesť. V ústach vychutnával obrovský kusisko výborného chlebíka a s plnými taškami, som kráčal preplneným obchodným domom. Bol na mňa komický pohľad, pretože okamžite ako som dojedol, zastal som, položil tašky a vytiahol ďalší. Ľudia sa na mne smiali a niektorí z nich si aj poťukali po čele, čo za „sedláka“ to ide oproti.Áno, som hrdý „sedlák“. Vážim si každodenný chleba. Je v ňom pot tvrdej práce, voda, ktorá pohládza obilie, vôňa zeme, ktorá preniká až do najmenšieho atómu a múdrosť našich predkov, ktorí objavili tento zázračný pokrm.

Miroslav Bulejčík

Miroslav Bulejčík

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  0x

P.S.: Ďakujem všetkým blogerom a diskutujúcim za ich príspevky. Pozitívne mi vyčaria úsmev na tvári a negatívne? Tie ma naštartujú k ďalšej činnosti :-). www.helpinvest.eu Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoviedkySúkromnéNezaradenéPolitikaVedaMédiáPoézia a próza

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu