reklama

Babička dôkladne skontrolovala Hyundai i30

Predstavte si, že meníte autá ako na bežiacom páse. Buď ste testovací jazdec a máte to v náplni práce, alebo veľmi bohatý človek, ktorý si to môže dovoliť. Možno pracujete v spoločnosti s veľkým vozovým parkom a každý mesiac máte

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

A prečo nie?
Je to zábava, hlavne, keď vidíte ľudí okolo seba, ich reakcie a neveriace pohľady. Odrazu odpovedáte na množstvo otázok.
Obhajujete pravdu, ale pritom viete, že už i tak ste zaškatuľkovaný v ich „vnímaní“ sveta.

Keď ma oslovila spoločnosť Hyundai s prosbou o „ľudské testovanie auta“, vôbec som netušil, že sa nechtiac stanem psychoanalytikom „Dr. Freudom“.
Pri prvom testovaní Hyundai ix35 som rozvíril pokojnú hladinu spolunažívania v obci. A bol som nazvaný mafiánom.
Ale keď som dostal na testovanie druhé auto, Hyundai i30cw (viď obr. 1), nastala zmena. Už som nebol titulovaný za „mafiána“ ale za podnikateľa.
A viete prečo nastal obrat o stoosemdesiat stupňov?
Pretože čierny Hyundai ix35 (obr. 2) im pripadá „mafiánsky“, v porovnaní s Hyundai i30cw, ktoré v nich evokuje typicky rodinné auto.
 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Obr. 1 Hyundai i30cw 1,4i 5 MT

Obrázok blogu

Obr. 2 Hyundai ix35


Príchodom domov s Hyundai i30cw som „našťastie“ nevzbudil takú pozornosť.
Ale i tak som bystrím očiam babičky neunikol.
Vždy sa pri nej rád pristavím, oboznámim sa so zaujímavými „pikoškami“ z minulosti, prípadne nazriem do aktuálneho diania na dedine.
Stále usmiata a „zlato“ zvedavá.
„A kde máš to veľké čierne auto (obr. 2)?“
Otázka ma zaskočila.
„A som nahnevaná, že si ma na ňom neodviezol!“
Takúto spŕšku výčitiek som nečakal.
Ihneď som sa to snažil napraviť (obr. 3).
Posadil som ju do auta (obr. 4), poukazoval interiér, odviezol a zodpovedal na všetky otázky, ktoré ju zaujímali.
A nebolo ich málo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obr. 3 Babička bola zvedavá na všetky technické novinky.

Obr. 4 Babička dôkladne skontrolovala Hyundai i30.


Dúfam, že som babičkinu zvedavosť uspokojil dostatočne.
Neprekvapilo by ma, keby sa ma v budúcnosti opýtala na nejaké technické novinky.

A aby tých informácií nebolo málo, babička mi „pošepla“, že také isté auto, len v inej farbe, si štyri týždne na to kúpil jeden „ujo“ z dediny.
Že vraj sa mu páčilo to moje, ale žiaľ v čiernej ho nemali.
Kto by to bol povedal, že v kríze, keď všetci šetria, a na dedine, kde si všetci vidia do „hrncov“, si niekto „dovolí“ kúpiť takéto auto.

Na dvore ma čakal Julio Horacio Martines de Gajide (obr. 5), náš pes, ktorý si neodpustil dôkladné oňuchanie auta a typické „ocikanie“ všetkých štyroch kolies.
S kamarátkou Leou (obr. 6) sa rozhodli, že dôkladne preskúmajú kufor.
Jeho parametre základný/sklopené sedačky je 415/1395 litrov, je podľa mňa riešený pre trojčlennú rodinu a na rodinné nákupy do mesta.
Pre Horácia bol nedostatočný, nakoľko sa v ňom nemohol otočiť.
Lea sa tiež chystala preskúmať kufor, ale obaja sa tam nepomestili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obr. 5 Horácio urobil svoju obvyklú pochôdzku.

Obr. 6 Horácio a Lea na exkurzii v kufri.


Ako to vidím ja.

Pre každého šoféra/šoférku je vnímanie auta rozdielne.
Toto je môj pohľad a skúsenosti, na základe ktorých sa mi autíčko páči alebo nie.

Testoval som Hyundai i30cw 1,4i 5 MT dva týždne.
Prevodovka päťstupňová, manuálna.
Objem palivovej nádrže 53 litrov, palivo benzín.
Cena testovaného vozidla je 13.379,- EUR.

Keď som auto prebral, malo najazdených 10500 km a priemerná spotreba podľa palubného počítača bola 10,9 litra.
Skoro ma „vykrútilo“, keď som videl toto číslo.
Predpokladal som, že predo mnou jazdili hlavne v meste.
Ale i tak, v ten deň som jazdil po Bratislave (cca 100 km) a moja priemerná spotreba klesla na 8,5 litra.
Po odjazdení celkových 1100 km sa kombinovaná spotreba ustálila na 6,9 litra na sto kilometrov.
Je pravda, auto sa musí „vyjazdiť“, ale pri 11500 kilometroch je predpoklad, že už nebudú v spotrebe také veľké rozdiely od deklarovanej spotreby výrobcom, ktorá je 6,3 litra na sto kilometrov.
Musím podotknúť, že počas testovania nebol Hyundai i30 vôbec plne naložený, čo sa odrazí na vyššej spotrebe.

Objem motora 1,4 litra pre tento skoro 1,5 tonový kolos je podľa môjho názoru nedostatočný.
Necítil som pod sebou „život“.
Keď som išiel do kopca, musel som viackrát podradiť, pretože strácal otáčky.
Toto autíčko je jednoducho určené pre bezpečného šoféra s rodinou, ktorý sa nepotrebuje ukazovať rýchlou jazdou.

Je len na Vás, čo so svojím autom stvárate a kam cestujete.
Ja som napríklad „prejazdil“ so svojou plne naloženou „zelenou strelou“, Chevrolet Kalos, objem motora 1,2 litra celú západnú Európu do Anglicka a späť.
Keď človek (rodina) chce, vie sa zbaliť do hocijakého auta bez toho, aby mu to pokazilo radosť z cestovania.

Interiér v Hyundai i30cw ma mimoriadne potešil (obr. 7).
Bol presne podľa môjho gusta.
Žiadne zbytočnosti, jednoduché budíky, prepínanie staníc a ovládanie hlasitosti autorádia na volante, praktické ovládanie klímy, tlačidlo pre výstražný trojuholník, nastavenie svetiel, „čudlík“ na regulovanie intenzity osvetlenia palubných prístrojov.
Skrátka žiadne zbytočnosti, čo by vás rozptyľovali pri šoférovaní.
Kožou potiahnutý volant priamo do ruky, komfortná sedačka a aktívna opierka, ktorá sa prispôsobuje Vašej hlave. Vynikajúce hlavne pre tých, ktorých pobolieva krk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obr. 7 V jednoduchosti je krása.


Pri tomto „kombičku“ mimoriadne oceňujem parkovacie senzory, nakoľko je Hyundai i30 dlhší než môj Kalos. Človek si musí zvyknúť na intenzívne pípanie a ešte trošku zacúvať, aby sa dostal na cca 20 cm od prekážky.
Vyžaduje si to trocha cviku a pár krát hlavu vyklonenú z okna.

My, čo počas šoférovania radi počúvame hudbu, je prehrávanie MP3 formátu samozrejmosťou, doplním USB, iPod, AUX port ako nad štandard pre tých, ktorí holdujú technickejším novinkám.

Hyundai i30 ma nižšie položené ťažisko a lepšie aerodynamické vlastnosti v porovnaní s mojou „zelenou strelou“, Chevrolet Kalos. Čo sa samozrejme odrazí na komfortnejšej jazde, hlavne pri „rezaní“ zákrut. Ak by som to urobil pri svojom starom autíčku, už sa „váľam“ niekde v poli.

Preto je veľmi dôležité, aby ste dobre poznali svoje auto a nepreceňovali svoje „šoférske“ zručnosti!

Čo dodať?

Pri babičke sa vždy veľmi rád pristavím, ak budem testovať niečo zaujímavé.
Ktovie, možno poletím do vesmíru?
Horácia a Leu používam ako indikátor „dobrého“ oddychu.
Tam kde sa posadia, je predpoklad, že je dobré pôsobenie prírodných síl, a nebudú vás otravovať žiadne „geopatogénne zóny“.

A ktoré auto by som si vybral?
Chevrolet Kalos, na ktorom už jazdím nejaký ten rok, Hyundai ix35, alebo Hyundai i30cw?
Páči sa mi ix35-ka, poznáte to, je to taký „feeling“.
 

Miroslav Bulejčík

Miroslav Bulejčík

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  0x

P.S.: Ďakujem všetkým blogerom a diskutujúcim za ich príspevky. Pozitívne mi vyčaria úsmev na tvári a negatívne? Tie ma naštartujú k ďalšej činnosti :-). www.helpinvest.eu Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoviedkySúkromnéNezaradenéPolitikaVedaMédiáPoézia a próza

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu