reklama

Ako sa naučiť správne komunikovať; od detí.

Mali ste zo seba dobrý pocit pri pracovnom pohovore, no neprijali Vás. Vysvetľovali ste niečo kamarátovi, ale „zdá sa Vám“, že Vás nepochopil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Manželka od Vás niečo chce, Vy si neviete spomenúť čo, pretože toľko hovorila do telefónu, že ste nezachytili podstatu. Opäť ste kúpili ďalšiu hlúposť, lebo ste nevedeli povedať nie...

Ten „dobrý pocit“ z pracovného pohovoru bol len môj. V skutočnosti som tam vôbec nechcel pracovať. I keď som bol výrečný, môj postoj jasne hovoril, „tu pracovať nechcem“. Kamarátovi som vysvetľoval niečo, čoho vôbec nezaujímalo, zo zdvorilosti ma neprerušoval a ja som si vôbec neoveril, či ho to zaujíma. Manželka skutočne chcela niečo do kuchyne, no ja som zdvihol aj napriek tomu, že sme práve skončili „emocionálne“ vypätú poradu a hlavou som bol úplne mimo. Do obchodu som vstúpil s cieľom iba sa poobzerať a urobiť si predstavu o cenách a kvalite nohavíc. A keď mi predavačka položila už piate nohavice do ruky, nemal som silu povedať nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po mnohých životných a negatívnych skúsenostiach som pochopil jednu strategickú vec, komunikujem, ale v skutočnosti neviem správne komunikovať!

Docvaklo mi to na detskom ihrisku, kde som pozoroval svoju štvorročnú dcérku pri hre v pieskovisku.

„Chcem tvoje vedierko, páči sa mi sponka, nebi ma, budem plakať, nebudem sa s tebou hrať, si zlý, chcem lopatku, daj mi lopatku, vráť mi moje autíčko, oci, on ma bije, to je moje, nechcem to, chcem to, chcem to, chcem to, daj mi to, nie, nedám, už nie si moja kamarátka, nebude, sa s tebou hrať, odchádzam...“

Ako vyjavený som pozoroval správnu komunikáciu v priamom prenose!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoduché vyjadrovanie, k veci, správny čas, správne miesto, na rovinu, emocionálne ladené a výsledok pochopili obe strany. 

Sedel som na lavičke a premýšľal, ako sa zbavím svoje starej komunikácie a začnem komunikovať správne. Napísal som si tri body. 

Správny čas, správne miesto a správna komunikácia.

Správny čas je tu a teraz.

Správne miesto je tu a teraz.

Správna komunikácia je:

  • ísť k podstate veci (áno, nie, chcem, nechcem, páči sa mi, nepáči...),

  • hovoriť jednoducho, pravdivo a tak ako to cítim,

  • pochopiť potreby a stav druhej strany,

  • overiť si, či ma druhá strana pochopila,

  • dosiahnuť stanovisko, ktorým obe strany porozumeli a súhlasili s tým.

Ako som začal používať tento trojbodový postup správnej komunikácie, viacej sa usmievam, mám viac voľného času na svoju rodinu a svoje záľuby, menej stresu v práci, viac nápadov v hlave a lepšie komunikujem s tými správnymi ľuďmi, v správnom čase a na správnom mieste.

Miroslav Bulejčík

Miroslav Bulejčík

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  0x

P.S.: Ďakujem všetkým blogerom a diskutujúcim za ich príspevky. Pozitívne mi vyčaria úsmev na tvári a negatívne? Tie ma naštartujú k ďalšej činnosti :-). www.helpinvest.eu Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPoviedkySúkromnéNezaradenéPolitikaVedaMédiáPoézia a próza

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu